Algemene voorwaarden Eigenwijze begeleiding en coaching van Annemarie Smith- Lodewijk
November 2024
Dit zijn de algemene voorwaarden die gelden voor alle diensten en producten die Annemarie Smith- Lodewijk van Eigenwijze begeleiding en coaching levert. Eigenwijze begeleiding en coaching is ingeschreven bij de KvK onder nummer: 90783379. Op alle overeenkomsten is het Nederlandse recht van toepassing
Artikel 1: Definities
Opdrachtnemer: Annemarie Smith- Lodewijk, Eigenwijze begeleiding en coaching.
Opdrachtgever: de (rechts)persoon, onderneming, stichting of instantie die gebruikmaakt van de diensten.
Diensten: Alle producten en diensten waartoe opdracht is gegeven en/ of daaruit voortvloeien en direct verband houden met de opdracht in de ruimste zin van het woord.
Klant: kan dezelfde zijn als de Opdrachtgever. Ook wel coachee of deelnemer genoemd. De persoon die deelneemt aan het begeleidings- of coachtingstraject of meedoet aan een workshop of training. Zowel Opdrachtgever als klant dienen zich aan de algemene voorwaarden te houden.
Overeenkomst: elke afspraak die naar aanleiding van een aanbieding tot stand komt tussen Opdrachtgever en Opdrachtnemer over de te leveren diensten van de Opdrachtnemer aan de Opdrachtgever.
Artikel 2: Toepasselijkheid algemene voorwaarden
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle overeenkomsten tussen Opdrachtnemer en Opdrachtgever. Er kan alleen na schriftelijke overeenstemming tussen Opdrachtnemer en Opdrachtgever afgeweken worden van deze voorwaarden.
Deze algemene voorwaarden zijn ook van toepassing op aanvullende opdrachten en vervolgopdrachten van de Opdrachtgever.
Artikel 3: Totstandkoming van de overeenkomst
Een aanbieding of offerte is 14 dagen geldig, tenzij uitdrukkelijk anders is vermeld.
Als een aanbieding of offerte meerdere diensten omvat en de Opdrachtgever gaat akkoord met een deel van de aanbieding of offerte, zal de Opdrachtnemer de werkzaamheden opnieuw calculeren en een nieuwe aanbieding of offerte uitbrengen.
Aanvaarding van de aanbieding of offerte na de genoemde termijn heeft geen bindende voorwaarden voor Opdrachtnemer.
Een overeenkomst voor een begeleidings- of coachingstraject komt tot stand door wederzijds akkoord. De Opdrachtnemer bevestigd afspraken aan de Opdrachtgever per e-mail, sms of whatsapp.
In het geval van een workshop of training komt de overeenkomst tot stand door inschrijving van de Opdrachtgever/ klant en bevestiging van inschrijving van de Opdrachtnemer.
Artikel 4: Wijziging, annulering en (tussentijdse) beindiging van de overeenkomst
Als tijdens de uitvoering van de overeenkomst blijkt dat voor fatsoenlijke uitvoering het noodzakelijk is de te verrichten werkzaamheden te wijzigen of aan te vullen, dan kunnen deze wijzigingen plaatsvinden als beide partijen de verandering goedkeuren.
Als dit financiële consequenties heeft, dan zal de Opdrachtnemer de Opdrachtgever hiervan op de hoogte brengen.
Voor workshops en trainingen kan vooraf worden aangegeven dat er een minimaal aantal deelnemers vereist is. Als het minimale aantal niet wordt gehaald, mag Opdrachtnemer de workshop of training verplaatsen. Opdrachtgever/ klant heeft bij verplaatsing de mogelijkheid om de overeenkomst kostenloos te annuleren. Het betaalde bedrag wordt na annulering binnen 14 dagen teruggestort naar de rekening waarvan het geld is overgemaakt.
De overeenkomst eindigd aan het eind van de overeengekomen duur van de opdracht, door ontbinding van de Opdrachtnemer, met wederzijds goedvinden of door faillietverklaring dan wel surseance van betaling van de Opdrachtgever.
De Opdrachtgever heeft het recht om deelname aan, of de opdracht voor begeleiding of coaching te annuleren. Dat dient schriftelijk bevestigd te worden. Als de annulering binnen 5 dagen voor aanvang van de uitvoering geschied, is Opdrachtgever verplicht 100% van het overeengekomen bedrag te betalen.
Bij annulering van een workshop of training van Opdrachtgever binnen een maand voor de uitvoering van de workshop of training, is Opdrachtgever verplicht 100% van het overeengekomen bedrag te betalen, tenzij anders overeengekomen.
Vanaf de start van de uitvoering van de overeenkomst, mag de Opdrachtgever/ klant ten alle tijden de overeenkomst beeindigen, maar behoudt wel een betalingsverplichting.
Opdrachtnemer heeft het recht om de overeenkomst met de Opdrachtgever/ klant te beeindigen als deze zich volgens Opdrachtgever ongewenst, storend, of belemmerend gedraagt ten opzichte van de Opdrachtnemer of, tijdens een workshop of training, ten opzichte van andere klanten. Betalingsverplichting van de Opdrachtgever blijft in dit geval bestaan.
Artikel 5: Kosten en betalingsvoorwaarden
De kosten of tarieven zijn kenbaar gemaakt door vermelding op de website, in een aanbieding of offerte of op andere wijze schriftelijk bekendgemaakt voor het aangaan van de overeenkomst.
Met acceptatie van het aanbod of de offerte ontstaat de verplichting om te betalen.
Opdrachtgever ontvangt na elke sessie een factuur van de geleverde dienst. Deze factuur dient binnen 2 weken na de factuurdatum betaald te worden.
Als er een heel traject is afgesproken, ontvangt Opdrachtgever bij aanvang van het traject de factuur voor het hele traject. Opdrachtgever is in dit geval ook verplicht om te betalen als Opdrachtgever of klant niet het hele traject doorloopt, of niet alle sessies gebruikt, tenzij dit te wijten is aan omstandigheden veroorzaakt door Opdrachtnemer.
Bij een workshop of training dient de factuur 5 dagen voor aanvang van de dienst betaald te worden.
Als Opdrachtgever de factuur niet of niet tijdig betaald, is Opdrachtgever na het eenmalig versturen van een aanmaning wettelijke rente verschuldigd. De rente over het opeisbare bedrag wordt berekend vanaf het moment dat de deelnemer in verzuim is tot aan het moment van voldoening van het volledige verschuldigde bedrag.
Als Opdrachtgever in gebreke of in verzuim is in de nakoming van zijn verplichtingen, komen alle in redelijkheid gemaakte gerechtelijke en buitengerechtelijk (incasso) kosten, die Opdrachtnemer maakt door niet-nakomen door Opdrachtgever van diens betalingsverplichtingen, voor rekening van de deelnemer.
Opdrachtnemer behoudt zich het recht de begeleiding stop te zetten als Opdrachtgever in gebreke blijft in tijdige betaling. De betalingsverplichting blijft in een dergelijk geval wel bestaan.
Artikel 6: Verplichtingen Opdrachtnemer
Opdrachtnemer voert de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen uit. Opdrachtnemer heeft voor de uitvoering van de overeenkomst een inspanningsverplichting en kan niet worden aangesproken vanuit een resultaatsverplichting. Opdrachtgever is zelf verantwoordelijk voor eigen inzet en daarmee het resultaat wat Opdrachtgever behaalt.
Artikel 7: Aansprakelijkheid
Opdrachtnemer is verzekerd voor letselschade en zaakschade veroorzaakt bij Opdrachtgever. Iedere aansprakelijkheid van Opdrachtnemer en/of de door haar ingeschakelde personen, is beperkt tot het bedrag dat de aansprakelijkheidsverzekeraar uitkeert. Op verzoek wordt aan Opdrachtgever nadere informatie verstrekt over de verzekering.
In het geval dat de verzekering van Opdrachtnemer in een specifiek geval geen dekking verleent, is de aansprakelijkheid beperkt tot maximaal het aan de Opdrachtgever in rekening gebrachte factuurbedrag van de opdracht waar de aansprakelijkheid betrekking op heeft.
Opdrachtnemer beperkt zicht tot de factuurwaarde van dat gedeelte van de overeenkomst waar de aansprakelijkheid betrekking op heeft.
Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor directe of indirecte schade die opdrachtgever lijdt ten gevolge van handelingen of beslissingen genomen naar aanleiding van of tijdens een begeleidings- of coachingsessie of -traject, workshop of training. Opdrachtgever blijft te allen tijde zelf verantwoordelijk voor alle gemaakte keuzes.
Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor vertraging of niet-nakoming, direct of indirect, als gevolg van overmacht. Onder overmacht wordt in ieder geval begrepen:
storingen in de verbinding met het internet, storingen in netwerken, ziekte, natuurgeweld, onverwachte overheidsmaatregelen, quarantaines, een epidemie, oorlog of andere belemmeringen. Uiteraard spant Opdrachtnemer zich in om afspraken alsnog na te komen. Bij niet nakoming van afspraken door overmacht kan de overeenkomst desgewenst met wederzijds goedvinden beeindigd of gewijzigd worden.
Opdrachtnemer is nimmer aansprakelijk voor welke schade dan ook, die voortvloeit uit de omstandigheid dat door Opdrachtgever verzonden (e-mail)berichten Opdrachtnemer niet hebben bereikt.
Artikel 8: Verzetten van afspraken
Het tijdig verzetten van een afspraak is mogelijk. Dit kan telefonisch of per e-mail. Wanneer Opdrachtgever binnen 24 uur tot de gemaakte afspraak deze annuleert of vraagt de afspraak te verzetten, worden kosten in rekening gebracht voor de gereserveerde tijd, tenzij anders is overeengekomen. Opdrachtgever is verplicht deze te betalen.
Als Opdrachtgever/ klant niet verschijnt op een geplande afspraak, worden de kosten voor de afspraak in rekening gebracht en is Opdrachtgever verplicht dit te betalen.
Opdrachtnemer heeft het recht afspraken te verzetten of annuleren als zij niet naar behoren uitvoering kan geven aan de overeenkomst.
Artikel 9: Geheimhouding
Opdrachtnemer en Opdrachtgever en klant zijn allen verplicht tot geheimhouding van alles wat is besproken tijdens of in het kader van de begeleidings-/ coachsessies en workshops. In geval van beëindiging van een overeenkomst, blijven de geheimhoudingsverplichtingen in stand.
Van de geheimhoudingsplicht mag worden afgeweken als er heldere afspraken over zijn gemaakt, met wederzijds goedvinden.
In het geval van dreigend gevaar voor Opdrachtgever, Opdrachtnemer, klant of de samenleving, heeft Opdrachtnemer het recht de geheimhouding te doorbreken en de daartoe bevoegde en bestemde personen dan wel instanties in te lichten.
In het geval de klant niet de Opdrachtgever is, maar een werknemer van de Opdrachtgever, dan heeft de Opdrachtnemer geen verplichting om de Opdrachtgever inhoudelijk op de hoogte te houden van het begeleidings- of coachtraject. Tenzij de klant hiertoe toestemming voor heeft gegeven.
Opdrachtnemer maakt aantekeningen of korte samenvattingen die relevant zijn voor de begeleiding of coaching. Alleen Opdrachtnemer heeft toegang tot deze informatie. Deze zijn op aanvraag in te zien door de persoon waarmee de begeleidingssessies plaatsvinden. Deze zijn niet in te zien door Opdrachtgever, als die niet ook de klant is.
Artikel 10: Privacy
Door het aangaan van een overeenkomst met Opdrachtnemer, wordt aan Opdrachtnemer toestemming verleend voor het verwerken van de uit de overeenkomst verkregen persoonsgegevens. Deze gegevens worden uitsluitend gebruikt voor eigen activiteiten en zijn niet door anderen in te zien.
De website van Eigenwijze begeleiding en coaching maakt gebruik van cookies.
Artikel 11: Klachten
Als Opdrachtgever/ klant een klacht heeft over de geleverde dienst of over de factuur, kan deze binnen 4 werkdagen na het ontstaan van de klacht schriftelijk en gemotiveerd kenbaar gemaakt worden.
Opdrachtnemer reageert zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen 4 werkdagen, en in redelijkheid op de klacht. Opdrachtgever zal haar uiterste best doen om samen met Opdrachtgever tot een oplossing te komen.
Artikel 12: Auteursrecht
Alle materialen zoals opdrachten, werkboeken, e-books, social media posts, gedichten, blogs etcetera van Annemarie Smith- Lodewijk, Eigenwijze begeleiding en coaching zijn met zorg gemaakt en gedeeld. Op al deze werken zit auteursrecht en ze mogen alleen gebruikt worden door de Opdrachtgever of klant. Niks van dit alles mag zonder vooraf gegeven toestemming van de Opdrachtnemer worden verveelvoudigd, openbaar gemaakt of gedeeld met anderen. Wanneer hier wel toestemming voor is gegeven, mogen betreffende stukken in originele staat gedeeld worden met duidelijke bronvermelding. Social media post mag je, met bronvermelding, wel delen op je eigen social mediakanaal.
Het staat Eigenwijze begeleiding en coaching vrij deze materialen ook voor andere doeleinden te gebruiken, als hiermee geen vertrouwelijke informatie met anderen wordt gedeeld.
Het niet toegestaan materiaal van Opdrachtnemer te verkopen aan anderen.
Artikel 13: Diversen
Op alle uitgebrachte aanbiedingen en offertes alsmede op de door haar aanvaarde Opdrachten is het Nederlandse recht van toepassing.
In het geval dat de inhoud van schriftelijk gemaakte afspraken afwijkt van hetgeen in deze algemene voorwaarden is bepaald, prevaleren de schriftelijk gemaakte afspraken.
Indien enige bepaling van deze algemene voorwaarden nietig blijkt te zijn, wordt alleen de betreffende bepaling van toepassing uitgesloten, alle overige bepalingen blijven onverkort van kracht.